AltanovaPress is analogue records manufacturer in east POLAND, Lublin, the city of inspiration, dedicated to experimental and independent music.
AltanovaPress promotes modern plastic technologies combined with old analog low quality recordings (Lo-Fi).

AltanovaPress does not use advanced technologies during sound recording, for example the very  unique proces promote audio recorded on a wax mother & then each plate is produced by hand. Similar techniques were used 100 years ago, or so, during the first attempts to reproduce and multiply sound.
As a result of such creation, the record is astonishingly original, and the sound is unique, with a warm, rich crackling noise.
In the context of our times almost exclusively dominated by digital technology and microprocessors, hardly anyone remembers the full charm of the first analogs recording defects, which after all did not prevent our grandparents to enjoy the music.

But there is a point where the past fuses with the future. This is due to a polycaprolactone, modern plastic, which is used for the plates. The polymer from the future holds (for plastic) unusual features. It is biodegradable and eco-friendly.
It is yet another amazing feature. In the temperature of 70 ͦ Celsius, becomes plasticized as wax.


AltanovaPress is a creative combination of a delightfully simple technique, with very best achievements of modern polymer technology.
So this is how is born the unique & carefully tuned (Lo-Fi) sound.
Each disc is unique just like an art object using noble-speaking media, copied by hand from the copper matrix, similar as the Albrecht Dürer copper engravings, and has its authentic value.

 

***

 

AltanovaPress to powoli powstająca wytwórnia płyt analogowych w Lublinie mieście inspiracji, dedykowana muzyce eksperymentalnej i niezależnej. Promująca niską jakość nagrań (Lo-Fi), jak również jakość (Mi-Fi) Midle Fidelity

 

Tłocznia AltanovaPress niemalże nie posługuje się technologiami zaawansowanymi, dźwięk jest zapisywany analogowo na woskowej matce, każda płyta wytwarzana jest ręcznie. Podobną techniką posługiwano się 100 lat temu, przy pierwszych próbach powielania dźwięku. W efekcie powstają nagrania/obiekty oryginalne, wyjątkowe, o ciepłym brzmieniu, bogate w szumy trzaski.
W kontekście naszych czasów kiedy dominuje już niemal wyłącznie technika cyfrowa, mikroprocesor, mało kto pamięta o pełnych uroku wadach pierwszych analogów, które przecież nie przeszkadzały ówczesnym zachwycać się nimi.

Jest jednak punkt gdzie przeszłość łączy się z przyszłością.
Dzieje się to za sprawą nowoczesnego tworzywa sztucznego polikaprolaktonu, który został użyty do wytłoczenia płyt.
Ten Polimer z przyszłości posiada (jak na plastik) niezwykłe cechy.
Jest ekologiczny i biodegradowalny.
Ma on jeszcze jedną rozpalającą wyobraźnię właściwość.
W temperaturze 70  ͦC staje się plastyczny jak wosk...

AltanovaPress to twórcze połączenie zachwycająco prostej techniki, z najlepszymi osiągnięciami współczesnej technologii.
Tak rodzi się niepowtarzalne brzmienie nagrań, a każda z wytłoczonych płyt jest niepowtarzalnym obiektem sztuki, posługującym się szlachetnym medium. Płyty są odbijane z miedzianych matryc,
powielane ręcznie jak miedzioryty Dürera.
Posiadją autentyczną wartość.

 

 

 

***

 

limited international edition (22 copies/sztuki/peças)

 

 

Łukasz Jastrubczak "Spacer po Spiralnej Grobli"
Nagranie audio wykonane niezabezpieczonym od wiatru rejestratorem dźwięku.
6 sierpnia 2014 w stanie Utah, na wielkim słonym jeziorze gdzie znajduje się rzeźba Roberta Smithsona z 1970 roku "Spiral Jetty". Łukasz odbywa spacer z rejestratorem dźwięku, wyłapując szum wiatru i momenty ciszy które pojawiają się cyklicznie kiedy pokonując kolejne zwoje spirali mikrofon zostaje osłonięty od bezpośrednich podmuchów. Dociera do środka spirali i zmagając się ze wzmożonymi podmuchami wiatru wyrusza w drogę powrotną, która zajmuje mu trochę więcej czasu.
Obie części spaceru nagrane są na obu stronach płyty.
Strona A — 4’39’’
rozpoczyna się od zewnętrznej strony płyty w miejscu oznaczonym na płycie literą A
Strona B — 7’06’’
rozpoczyna się w centralnej części płyty w miejscu oznaczonym na płycie literą B
realizacja płyty:
Sebastian Buczek, AltanovaPress 2015 zdjęcie na okładce: Małgorzata Mazur
Okładka została przetłumaczona także na dwa języki obce
Angielski i Portugalski…

 

 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

 

 

Łukasz Jastrubczak "Walking on the Spiral Jetty"
Is audio recording made without windshield on 6th of August 2014, by one of the more interesting polish conceptual artist. Łukasz is walking to the center of legendary Robert Smithson's sculpture. Stronger and weaker wind noises are recorded while artist is facing and backfacing wind on the curves of spiral sculpture. After reaching the center he takes come back walk, which takes him a bit more time to acomplish.
The disc with two tracks of this event imitate Łukasz, to the center and of the center movements.  
8 inch diameter two side exeptional transparent record with almost pure Lo-fi sounds
Side A — 4’39’’
begins on the outer part of the record signed with letter A
Side B — 7’06’’
begins on the centre of the record signed with letter B
record production
Sebastian Buczek, AltanovaPress 2015 cover photo: Małgorzata Mazur

 

 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *